sgtrikus.reismee.nl

Eiland hopping

Vanmorgen om zeven uur ging de wekker, voor uitstapje nummer twee. En ja hoor het regende, je zult het niet geloven maar het kan dus regen in mauritius

De bus was te laat, en dacht haast dat ze me vergeten waren, en ook de picolo's van het hotel waren al aan het bellen geslagen waar de bus bleef; en natuurlijk toen ik naar het toileet ging toen kwam ie dus net aan rijden, konden ze dus op mij wachten.

Na een stop bij nog twee hotels en een rit van ruim een uur over het eiland ,konden we dan in de speedboot stappen. Het weer was toen gelukigook weer beter geworden.

Voor we vertrokken hebben we daar nog even gesnorkeld heel veel visjes gezien en ik had mijn onderwatercamera bij me dus ook een paar foto's gemaakt, helaas kwam ik zelf niet goed onderwater, maakt een hoekduik om naar beneden te zwemmen maar schoot als en boei weer naar boven, volgende keeer maar een klein loodgordeltje meenemen; Gelukig was de kaptein van de boot ook mee het water in, hijwas zo vriendelijk om naar de bodem te duikenen foto's te maken mij. terug op de boot gaf hij lekker veel gas en gingen we naar de eerst bezienwaardigheidde wrakdelen van een gedeeltelijkgeschonken schip. deze boot was in 1905 in de problemen gekomen bij het rif , gelukig zijn er geen doden gevalen de bodem is hier maar dertig cm diep en allen opvarende zijn dus gewoon naar het strand gelopen. Op naar het volgende eiland L' ile des cicrette, dat is de naam van een vogelsoort, deze helaas niet gezien, en ook zouden er op dat eiland schildpadden zitten maar ook die niet gezien, het is een koraal eiland.

Daarna werd het gas weer geopen en het zee water spetterde in ons gezicht, nu gingen we naar de waterval, het is de enigste watervalwatmet de boot te bereiken is.

Maar eerst moesten we nog rond ' Le point du diable' het verhaal van deze plek is dat vroeger toen de boten hier langs voeren de kompassen op tilt sprongen en je niet meet kon navigeren, ook nu schijnt af en toe de navigatie en andere elektronische apperaaten er mee te stoppen als je langs dat punt komt. Wij hebben daar geen last van gehad. Michael Jackson bleef gewoon door zingen.

De waterval was schiteren lag tussen twee rotswanden in, ook vlogen er witte vogels over, de naam van die beesten wet ik niet meer, heb wel geprobeerd ze te fotograveren, maar ze vliegen snel over, en ze blijven niet eens evenstil hangen, zodat je een foto van ze kan maken, rot beesten

Laughing

Toen was het tijd voor de lunch, ook nu gingen we naar een eiland toen, waar de barbecue al aan stond. onder het genot van rum, wijn , fris werden de gebakken vissen en kreeft geserveerd. Echt geweldig, en zo gezellig 9 onbekend op een eiland en het was net of we elkaar al jaren kende. maar ja dat schijnt rum en wijn met je te doen. Al hoewel ze mij wel een rare Hollandsche meid vonden hoor, ik dronk geen alchool, had geen wiet tot me genomenof bij me, en toch had ik lol. hihihi dat zouden ze thuis in Engeland vertellen; was echt een hele gezellige dag.

na het eten zijn we naar nog een eilandje geweest waar we een uur hbben vertoeft met snorkelen en lekker luieren op het strand. Tja en toen was het dan toch weer tijd om terug te gaan naar het hotel, maar eerst nog even flink de wind door ons haren laten wapperen en met een bloed gang vlogen we over de golven met de speedboot. het was echt een hele gezeligge dag en we wilden hem allemaal de volgende dag overdoen. Ik heb het echt getroven dat ik met een gezellig groep mensen deze trip heb kunnen maken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!