sgtrikus.reismee.nl

The Wall

vandaag moest ik vroeg op staan 07.00 uur, en dat heet dan op vakantie zijn.

Ik mhad een duik geboekt bij blue divers in het hotel maar omdat het slecht weer was geweest, en er bij belle mare hierdoorniet veel te zien zou zijn werden we naar het noorden gebracht.

bij cap malheure zijn we in een bootje gestapt en zijnnaar een eiland vlak voor de kust gebracht. het eiland zelf is onbewoond op hagedissen en vogels na dan.

na de briefing ben ik met een frans koppel en de duikgids het water in gegaan.

en wat was dat mooi, kristaalhelder water, er was wel wat stroming door de golfslag. maar ik kan niet beschrijven wat ik allemaal zag, zo heb ik onderander een trompet vis gezien, een schorpion vis, die door de gids geplaagt werd zodat ie zijn giftige stekels op zou zetten. was wel spannend om te zien, maar we werden wel gewaarschuwd dat niet zelf te doen omdat dat beest goed giftig is. ook de gids liet hem eigelijk maar heel even schrikken echt plagen was het niet hij wou allen maar even laten zien hoe dat beest er in vol ornaat uit ziet.

ook heb ik een grote gele mureen gezien di zat in de rotswant in een spleet die over de breete van de rots liep zo gaf, en natuurijk niet mijn camera bij me, best balen hoor nu. Ik voelde me een echte ontdekkingsrizer, de vrouwlijke Jack Cousteau.

na 45 min zat de duik erop ik zat op 50 bar dus moesten we onze veiligheidstop maken op 5 meter. Nu ben ik gewent dat we dat bij een paal doen of dan gewoon op de bodem gaan liggen i n nederland, maar hier werd er een boei opgelaten en daar hingen we dan in de open zee (oceaan). best wel spannend. toen we weer boven waren lag de boot al op ons te wachten. ik had toen al besloten dat ik geen tweede duik zou gaan maken, maar toen ik zag waar we die gingen maken was ik dubbel zo blij dat ik niet ging.

de tweede duik werd gemaakt bij carpantier, een atol van lava gesteente waar de golven op kapot sloegen daar stond me een stroming. ik was zo blij dat ik niet hoefte. de boot dreef zteeds van de duik lokatie weg, of we sloegen bijna op de klippen, brrrrr. maar goed ik zat lekker te verbranden op de boot.

na 45 min kwam de gids met het franse koppel weer boven allen op een hele andere plaats als dat wij dachten waar ze zouden zijn. maar goed heb ze geholpen aan bord te klimmen en daarna vaarde we weer terug naar de kust, waar de logboeken ingevuld werden.

tot en met nu toen is het maar bij 1 duik gebleven, wil best nog een keer maar ik heb nog wat andere tripjes geboekt, en ik wil zekker twee dagen voor vertrek niet meer duiken

better savethen sorry, zo als ze ook al op de duikschool zeiden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!