sgtrikus.reismee.nl

Grand Baie, Pompelmouse, port Louis

Mijn eerste uitstapje. s'morgens om 09.00 uur werd ik opgehaald bij het hotel.

Via Goodland, waar een hele mooie Tamil tempelstaat. werden we gedropt op Cap malheureux. daar maakte we de overstap naar een andere bus voor het uitstap. na wat foto geschoten te hebben, kregen we een geschiedenis les overCap Maleheureux. hetwordt zo genoemd omdat in 1700 en nog iets het eiland aan deze kant werd binnen gevallen door de Engelse. Na een verwoede strijd tussen de Engelse en de Franse is het eiland uiteindelijk in bezit gekomen van de Engels. maar de eerste ontdekkers van mauritius waren toch de Hollanders oke het was dan wel per ongeluk dat we hier terecht zijn gekomen maar toch, wij waren de eerste. Wij Hollanders hebben dan ook het suikerriet en de reeen geintroduceerd op het eiland, jaja het waren toch die Holanders tatadada.

Grand Baie: een leuk haven stadje met leuke winkeltje hier haden we een fotostop. Ook hier weer een tempel deze was van de hindoes. voor de rest niet veel gezien want voor we het wisten was het de bus weer in richting Pompelmoes

Pompelmoes : Hier zijn we naar de botanische tuin geweest, veel verschillende palmbomen en andere plant en de grote landschildpadden en reeen, ook hier was het maar een kort bezoekje; Wat wel jammer was, ik en zo ook de andere toeristen, hadden gehoopt dat we hier op eigen gelegenheid door de tuinkonden wandelen en dat we dan op een afgesproken tijd weer bij de bus zouden zijn, maar dat ging niet door.de gidsnam ons op sleeptouw en heeft onseen paar plekjes laten zien en verteld over de verschillende bomen.Ook deVictoriawaterlelieishebben ze in de botanische tuin, deze waterlelie bloeid normaal gesproken 1 keer in de honderd jaar; Hier op mauritiusis datom de zeventig jaar van wegen het klimaat. nadat we de landschildpadden hadden gezien gingen we richting de hoofdstad Port Louis

Port Louis : Hier is het erg warm, zowie zo is het in het zuiden warmer dan in het oosten maar Port Louis ligt ook nog eens beschermd tussen de bergen, waardoor het hier dus wind stil is.de bus bracht ons naar het hoogste puntje van de stad, waar de citadel staat, een prachtig uitzicht over de stad en de haven. van hier uit gingen we naar de binnen stad voor de lunch, een lunchbuffet bij de chinees, was goed te eten, maar tegen de tijd dat wij kwamen was het buffet al aardig leeg gegeten, de gids had wel gevraagt ofde resterateurhet buffet bij wilden vullen, dat had ie wel gedaan maar de bamie was op tegen de tijd dat ik kon opscheppen, maar ach er lag nog genoeg vlees in de pan, dus daar maar een extra portie van opgeschept.

Na het eten zijn we via de specerijenmarkt en de vlees-en vis markt naar de haven van Port Louis gelopen. daar zijn we een beetje winkeltjes gaan kijken, en op de art en hand craftmarkt geweest. toen was het al weer tijd om naar het hotel terug te gaan. de gids was erg vriendelijk en al met al best een leuke dag gehad. maar de volgende keer als ik hier kom dan sla ik Port Louis over.