sgtrikus.reismee.nl

Weekendje Veluwe (3) Park Hoge Veluwe

S'nachts kramp in mijn dijen en kuiten gehad door de stevige fiets tocht vorige dag maar toch lekker uit geslapen wakker geworden.

Na het ontbijt de fiets terug gebracht. en toen met de auto naar park de Hoge Veluwe.

Daar hebben we lekker door het bos gewandelt, en heb ik heel wat foto's gemaakt van aparte paddenstoelen, helaas zijn die niet allemaal gelukt. na de wandeling zijn we de veluwee op gerden om naar een paar plaatsen te gaan waar je de kans had om groot wild te zien. in eerste instaansie zaggen we allen maar een kudde fotograven staan . dus zijn we naar wild stek nr 2 gegaan, en daar heeeeeeeeeel in de verte, met een verrekijker zag je iets wat wel op wilde zwijnen leek.

op de terug weg kwammen we weer langs die horde fotograven, begint ineens Stefan wild te roepen stop, ik zie iets in het bos. we paarkeerde de auto netjes langs de kant van de weg, en gingen tussen de fotograven staan, met onze cameratjes en verrekijkers. Oke ik met mijn camaratje, Stef had een videocamara in de aanslag, en Theo heeft een voor mij uitzienden professionele camera.

En Ja hoor, in het bos zag je een hind staan, heel speciaal; Maar ineens stonde er meerdere hindes op en liepen ze het grasveld op.Daar stonden we dan op nog geen tien meter afstand van een groep hindens, wel een stuk of twaalf, Je hoorde de camera ' s klikken, iedereen probeerde de mooiste foto's te maken.

Toen werd de opwinding nog grooter wat daar kwam uit het bos een edelhert gelopen zijn snuit in de lucht en een gigantisch gewei. Volgens Theo was hij wel een jaar of twaalf oud omdat hij z'on zwaargewei had. Het was zo mooi,n ook ik werd gegrepen door de spanning om het mannetje zo goed mogelijk op de foto te krijgen met mijn 5 mega pixel digitale cameratje.

Ik bedacht me toen ook datals jebijzondere dieren en natuurschoon wil zien je niet eens zo g ver hoeft te reizen. Nederland ookheeft heel veel mmois enbijzondere gebieden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!