sgtrikus.reismee.nl

New Castle 2

Zondag 21 November

Eindelijk was het zo ver, samen met moeders er lekker op uit.

Om elf uur stond ik bij haar voor de deur na een broodje en een paar bakken koffie vertrokken we richting IJmuiden. Via een omweg zijn we bij de haven aan gekomen,: Tja moet je maar niet door de tomtom heen kletsen he, dan misje je een afslag of twee. Maar we waren als nog ruim optijd. Volgens de boekings papieren zouden we om 15.00 uur aan boord kunnen stap, maar dat was helaas niet het geval. Normaal hebben we altijd wel een boekje of puzzeltje bij ons maar nu dus niet en dan duurt het wel heel erg lang eer dat het dan 16.30 uur is, voor al als je er al om 14.35 in de wachthal zit.

Toen we eenmaal aan boord waren vonden we onze kamer op deck 11, we hadden een hut met uitzicht op de reddingsboten en de haven van Ijmuiden. Toen werd het tijd om de boot te gaan verkennen. Ik wilde op het dek gaan staan om fototjes te maken, maar de deuren die naar het dek leiden daarvan dachten wij dat het nooddeuren waren, en ook zat er een kastje dat op een alarm leek , dus wij durfde daar niet door te gaan. Tot dat een andere gast gewoon door zo'n deur gewoon naar buiten liep zonder dat er allemaal alarm bellen gingen rinkelen. En wij er achteraan, daar heb ik een paar foto geschoten, terwel de boot de haven uit vaarde.

Rond 19.00 uur gingen we naar het restaurant, Blue riband, daar hadden we een drie-gangen diner

Het voorgerecht: een garnalenplateau

Het hoofdgerecht: een varkenshaas met spruitjes, spekjes,en een lekker metgebakken aardappeltjes,

Het nagerecht: ik hadbosvruchten met pudding en amandelkoekjes,

en mams had een kaasplankje

Gevolgd door een cafe calipso/ spanishe coffee

Het eten was heerlijk, maar het was harstikke koud in het restaurant, ook was onze eerste keus het fazanten stoofpannetje niet beschikbaar die avond, waren ze even vergeten te vertellen toen we de kaart kregen. Maar zoals al gezegt, hebben we heerlijk zitten eten.

na het eten zijn we naar de bioscoop gegaan shutters island, een spannende psychologische film. na de film zijn we terug gegaan naar de hut, waar we door de golven in slaap gewiegd werden.

Maandag 22 November:

De wekker was gezet op 07.30 uur maar we waren voor die tijd al wakker. op ons gemakje ons gewassen en aangekleed, op naar het ontbijt in de 7 seas. het buffet lag vol met allemaal lekkers, scrabbeld egs met witte bonen in tomaten saus, worstje, bacon, pate, vers gebakken brood, ontbijtgranen, yoghurt melk, vers fruit, en nog andere vlees- en kaaswaren. ook nu weer lekker gegeten.

Na het onbijt zijn we het dek weer opgegaan, want we waren al bij de kust. Ook nu weer foto's gemaakt en daaar zijn we blijven staan tot de boot in de haven was aangelegt. Bij de terminaa stonden de bussen al op ons te wacht ,om ons naar het centrum van New Castle te brengen. Ik was wel blij dat we met de bus gingen , moest er niet aan denken om zelf in Engeland te rijden, best raar hoor dat links rijden.

Bij het centraal station werden we gedropt, en daar vandaan liepen we richting het overdekte winkelcentrum. Wat was dat ding groot, en wat hing er allemaal mooie kerstversieringen. Het waren vooral kledingwinkels die we tegen kwamen, die vol hingen met kleding voor de kerst.

Toen we naar buiten gingen om een bank te zoeken, want mams moest pinnen en de pin automaat in het winkel centrum werkte niet op onze pasje; kwamen we op een klein marktje uit, met eten, kleding sierraden etc . daar hebben we een burger gegeten ik een burger van struisvogelvlees, en mams een wilde beren burger, en dat was best lekker. Na het eten zijn we verder over de markt gelopen, war ik nog een muts gekocht heb, zo'n peruaanse met van die flapjes

Laughing
Laughing
, oke eigelijk een finse met vogeltjes
Tongue out

Toen we uitgekeken waren op de markt zijn we weer terug het winkelcentrum in gegaan want daarwaren we nog niet uit gekeken. na nog een uurtje shoppen, zijn we neer gestrekken in een cafeetje waar we een grote capicino hebben gedronken, daar waren we wel aantoe naar een aantal uren shoppen. Toen we weer een beetje bij gekomen waren zijn we weer verder gaan wandelen, ee de stad zelf een beeetje bekeken, heel veel oude gebouwen gezien, en ook een paar van die achterafstraatjes die welwat weg hadden van de straten in de films van Harry Potter. En voor we het wisten waren we al weer bij het centrale station waar we in de bus zijn gestapt en binnen 10 min ging die alweer richting de haven. het was een heel leuk dagje geweest maar de volgende keer is het leuker als je er ook een overnacht in de stad zelf erbij boekt. Zo kan je dan een dagje shoppen en een dagje cultureel doen, wat er zijn een hoop dingen waar we niet aan toe gekomen zijn.

Uitgeput zijn we neer geploft op de bedden in onze hut, en hebben we een klein muizen slaapje gedaan. Rond 19.00 uur zijn we naar de 7 seas restaurant gegaan voor het diner buffet. We waren inmiddels al weer uit de haven, en de zee was lang niet zo rustig als heb de heen weg. we liepen als twee dronkenaars langs het buffet, het is ons wel gelukt om het eten op het bord te houden. Het buffet viel wel een beetje tegen, er was niet veel bijzonders om van te kiezen, en groente was er al helemaal bijna niet, ik heb 1 bak gevonden met bloemkool en brocoli, maar daar hield het dan mee op. Ook het dessertbuffet was niet veel bijzonders, maar goed we hebben wel goed gegeten. Na het eten zijn we weer naar onze hut gegaan, waar we nog wat hebben gelezen, en uiteindelijk zijn we in slaap gevallen. tijdens de nacht ben ik een paar keer wakker geworden, we werdenflink wel heen en weer geschud door de onrustige zee, maar gelukkig zijn we veilig weer in IJmuiden aan gekomen.

Het was een leuk reisje, maar als zo vaak veelste kort. Ik ga zeker nog ens een keertje terug maar dan boek ik er wel een hotteltje bij.

Moeders heeft het ook leuk gehad, maar toch stapt ze liever in een vliegtuig als op een boot. gelukkig heeft New Castle ook een luchthaven, dus misschien de volgende keer maar met Easyjet die kant op.