sgtrikus.reismee.nl

Terug in de werkelijkheid

Zondag 14 de laaste vakantie dag.

Het is alweer zo ver de vakantie is voorbij. Vanavond om 19.00 uur wordt ik door de taxi opgehaald en ga ik naar vliegveld. dus nog vol op tijd om nog te geniet van het prachtig strand de zee, en natuurlijk de zon. Ik heb ook al een aardig kleurtje gekreeg met dank aan de notenzonnecreme factor 30 van het kruidvat. want normaal verbrand ik best snel, maar dat is deze reis niet gebeurt.

Rond de klok van half vijf ben ik naar de lounche room gegaan, daar stonden douches, en toe behoren om je nog voor de terug reis om te kleden en op te frissen. de taxi was op tijd en rond de klok van acht uur was ik op het vliegveld. Op het vliegveld nog een goede daad verricht.

In de shop lag boven op vitrinekastmet sieraden desleutelbosjes om deze te openen ,maar geen verkooper te bekennen. Ik heb de sleutelbosjes gepakt en aan twee winkelbediende gegeven die aan de andere kant van de winkel stonden. Ze deden er een beetje gewoontjes over, zo van 'o nou Ja bedankt '.

In het vliegtuig had ik deze keer wel voldoend zit ruimte, of zou ik afgevallen zijn tijdens de vakantie :-)) ; En ook het tv-tje deed het, maar ondanks die luxe is 12 uur vliegen toch een lange zit.

Om 08.00 uur lande ik in Charles de Gaulle, toen moest ik nog haast maken ook om mijn ticket naar schiphol op te halen. Na de paspoort controle en te zijn ondervraagd door de franse politie ' waar komt u vandaan? ' ik, 'Mauritius' en 'waar gaat u naar toe?' ' Schiphol'Kon ik door de detectiepoortjes, die natuurlijk afgingenooknu werd ik grondig gefouilieerd, en na een laaste check met een handscanapperaat mocht ik dan eindelijk instappen op de KLM vlucht.

Rond 11.30 lande ik op schiphol en gelijk naar moeder gesms dat ik geland was. nog geen tien minuten later stond ik al in de grote hal, maar moeders was er nog niet die was in de verkeerde trein gestapt, en had problemen gehad de OV-chipkaart, maar dat is weer een ander verhaal. Na een lunche bij de Burger king naar Oestgeest gereden met de trein en de bus, waar vaders op me zat te wachten. In de rust van een WK-matche even naar de foto's gekeken van de vakantie en hebben ze hun kadootje uitgepakt een houten dodo om je sleutels aan te hangen, niet heel bijzonder gewoon een gekkigheidje.

Na dat ik de kat in het bakkie had gedaan en mijn logeerspullen had gepakt ging ik naar mijn eigen huisje, nog wat boodschapjes gedaaneen hapje gegeten. Toen kon ik mijn tas voor de volgende dag klaar gaan zetten want ze hadden het zo gepland dat ikdinsdag naar de BHV les moest. Dus tijd om te aclimatiseren had ik niet, ik kon er dus gelijk weer flink tegen aan.

eerst een paar brandjes blussen, toen iemand geholpendie van de trap gevalen was. na de lunch verslikt zich ook nog eens iemand in een appel, en daarna hadden we een brandje in de liftmachinekamer en een man met brand wonden, die precies in de weg van de brandweer lag. gelukkig zijn alle brandjes geblust en heeft iedereen het overleeft.

Woensdag was weer als van ouds, het was net of ik niet weg geweest was, maar ach over zes weken ga ik er een weekenedje tussen uit duiken in zeeland. Ook ben ik nu alweer aan het kijken waar mijn volgende vakantie ga door brengen, misschien een rondtoer door Florida met die eindicht met een paar dagen Miami Beache.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!